Club 12-03-2015

Van Helden Relatiegeschenken bestaat 50 jaar. Sinds de oprichting heeft het familiebedrijf zich ontwikkeld van parttime eenmanszaak tot toonaangevende speler op de Europese markt van promotieartikelen. Er werken 230 mensen en de onderneming heeft verkoopkantoren in Nederland (Tiel, Rotterdam), België (Turnhout), Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Engeland.

Commercieel directeur Arno van Helden bekijkt het jubileum vanuit twee gezichtspunten: “Voor mijn vader, mijn broer, al onze mensen door heel Europa en mijzelf vormt het 50-jarig jubileum niet alleen een feestelijke moment, maar toch vooral het bewijs dat we in onze missie slagen. Die is gebaseerd op durf en creativiteit, anderen altijd een stapje voor zijn. Daarmee bieden wij jaar in jaar uit wat onze klanten willen. De nieuwste trends, transparante prijzen, vlotte afhandeling en steeds snellere levering. Binnen een paar jaar is onze levertijd van bedrukte relatiegeschenken meer dan gehalveerd. Die bedraagt nu gemiddeld 8 werkdagen en bij diverse artikelen kan het nog veel sneller. Bedrukte pennen versturen we regelmatig binnen 48 uur naar de klant, ook in omvangrijke series. De verwachting is, binnen afzienbare tijd, relatiegeschenken binnen 24 uur te kunnen leveren.”

Volgens Van Helden kan je met alle noodzakelijke disciplines onder één dak (vanuit het hoofdkantoor in Tiel) voortdurend blijven inspelen op de markt. “Van concept- en productontwikkeling, studiowerk en het aansturen van talrijke fabrikanten over de hele wereld tot de razendsnelle verzending. Meer dan 5.000 artikelen worden direct uit voorraad geleverd. Van een gepersonaliseerde pen tot een complete bedrijfsoutfit voor duizend medewerkers.”

Kracht van het medium

Oprichter A. van Helden (68) startte in 1965 in de avonduren met de verkoop van pennen, een product dat tot op de dag van vandaag in de top-3 van meest populaire relatiegeschenken is terug te vinden, naast paraplu’s en tassen. Een pen is een typisch gebruiksvoorwerp dat dagelijks diverse keren wordt gebruikt en tijdens de levensduur gemiddeld 7 keer wordt doorgegeven. Van Helden bedrukt er tientallen miljoenen per jaar. In die bedrukking zit de grote kracht van het medium: tastbaar beter bereik.

Een relatiegeschenk bedrukt met een logo of boodschap is veel meer dan een cadeautje. Het levert meerwaarde bij de positionering van een merk, het versterken van het imago of de marketing van een product, dienst of event door één-op-één communicatie gedurende langere tijd. Volgens onafhankelijk onderzoek overtreft de impact van dit medium die van commercials en advertenties. Bedrukte relatiegeschenken verbinden succesvol mensen en organisaties.

Deze week wordt het jubileum door Van Helden ingeleid met een speciale ‘Helden Jubileum Krant’, die al haar klanten ontvangen. Alle speciale Jubileum acties zijn vanaf vandaag te bekijken op Vanhelden.nl/Jubileum